Kellukesed jäädvustasid uurides ja joonistusega dokumenteerides hoovialal oleva õunapuu muutumise erineval kuul ja aastaajal (september-juuni). Tegevuse käigus selgus, et puu ei olegi iga kuu ühesugune ning seeläbi kinnistati puu kasvamise ja õitsemise faasid. Lapsed kinnistasid dokumenteerimise käigus sõnu tüvi, oks, leht, õis ja vili. Uurimise käigus kasutati liskas luubiga uurimisele ka veel lõhna- ja kompimistaju. Lapsed tõdesid, et puu lõhnab eri aastaaegadel erinevalt. Kokku valmis igal lapsel oma õunapuu raamat ja joonistatud sai kõik muutused mis antud kuul oli. Märgati ka lehtede ja okste peal olevaid putukaid ning ilma, mis samuti raamatusse joonistatud sai :) Iga kuu pildistati puu üles, millest valmis ka rühma seinale plakat puu muutumisest.
Buffee laud. Mis asi see veel on ja miks seda vaja on? Nendele ja paljudele muudele küsimustele said Kellukesed 27. novembril vastuseid, mil loodi koostöös lastega rühma hommikusöögi buffeelaud. Lapsed küpsetasid eelmisel päeval põhiroaks rosina-kohupiimavormi. Arutlesime, mida tähendab sõna buffee; millises järjekorras buffeelaudasid kaetakse ja miks; kuidas teha valikuid; kuidas viisakalt liikuda ja palju muudki. Lapsed said harjutada nõudega liikumist kandiku abil, mis on üks eeloskusi koolisööklas hakkama saamiseks. Lapsed nimetasid tegevust nagu oleks toidufestival ning nautisid täiega protsessi. Mängu toodi isegi kohv, mis tegelikult oli veetass :).
Kommentaarid
Postita kommentaar