Otse põhisisu juurde

Kellukeste rühma uue aasta uus hingamine

Jaanuari alguses alustati ülelasteaialise projektiga, kus kõikides rühmades tuli mänguasjad kokku pakkida. Niisamuti tuli koju jätta ka tavaks saanud kodu-mänguasi... Te oleks pidanud neid pilke nägema, kui 2. jaanuari hommikul lapsed rühmas tühje riiuleid vaatasid. 

Ei, see ei olnud šokk. Laste pilk oli alguses ehk pisut kõhklev ja selles oli märgata rohkelt küsimusi, kuid kindlasti ei olnud selles pilgus hirmu. Hommikuringis ülesvisatud küsimusele "Aga mis nüüd saab?", oskasid lapsed "puusalt" vastuseid anda ja ausõna jäi tunne, nagu nad oleksid seda hetke päriselt oodanudki. Tunnistan, et see oli šokk hoopis õpetajatele, kes laste niivõrd positiivset suhtumist poleks ealeski loota julgenud. 

 

Lastevanemate kaasabil varuti rühma suurel hulgal meisterdamise materjali, märksõna "taaskasutus"all, ehk kodudest varuti kõike, mida sinna ajapikku tekkinud oli ning mis seal kasutust ei leidnud. 

Lapsed asusid oma raamatuid tegema, õpiti uusi joonistamise-kopeerimise võimalusi, tutvuti erinevat liiki käsitööga, katsetati puutööd, õpiti kasutama haamrit ja liivapaberit (jah, nad on 4-5 aastased), õpiti kasutama õmblusmasinat, õpiti vana-aja-mänge, õpiti ilma mänguasjadeta mängimist ja olemasolevaid iseloodud mänge mitmel eri moel mängima. Viibisime palju aega õues, käisime uisutamas ja külastasime trükikoda, kellega koostöös ilmub peagi ka laste endi loodud lugudest PÄRIS raamat... Ja see on alles algus!

Mänguasjade puudumine ja kojujätmine on endaga kaasa toonud väga suuri muutuseid laste seas. Oleme märganud, et see on suunanud lapsed tohutul hulgal meisterdama! Ühtlasi on ära jäänud igasugused uhkeldamised ja võistlemised, et end kodust toodud esemete poolest teistest paremaks pidada. Ja, mis meie meelest kõige tähtsam – lapsed on hakanud loovuse abil oma reaalsust looma, maailma avastama ja detaile uurima! Lapsed suhtlevad teineteisega rohkem: koos arutletakse ja isegi vaieldakse vägagi sisulistel teemadel. Laste seas on suurenenud koostöötahe ning teineteist tunnetatakse rohkem partneri kui konkurendina. Võistlusmomente pakume reaalsete oskuste, püüdluse ja osavuse pinnalt, mis on annab lastele võimaluse eneseteostuseks ning motiveerib teistega sammu pidama.


Kellukeste projekt, julgen täna väita, kestab veel tükk aega! 

PS! Kellukeste suure ühispingutusena valmis meie kõigi armastatud Sipsik! Muide, valitutele on ta ka juba silma pilgutanud!


 

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Kellukeste oskusõpe buffeelauas toimetades

Buffee laud. Mis asi see veel on ja miks seda vaja on? Nendele ja paljudele muudele küsimustele said Kellukesed 27. novembril vastuseid, mil loodi koostöös lastega rühma hommikusöögi buffeelaud. Lapsed küpsetasid eelmisel päeval põhiroaks rosina-kohupiimavormi. Arutlesime, mida tähendab sõna buffee; millises järjekorras buffeelaudasid kaetakse ja miks; kuidas teha valikuid; kuidas viisakalt liikuda ja palju muudki. Lapsed said harjutada nõudega liikumist kandiku abil, mis on üks eeloskusi koolisööklas hakkama saamiseks. Lapsed nimetasid tegevust nagu oleks toidufestival ning nautisid täiega protsessi. Mängu toodi isegi kohv, mis tegelikult oli veetass :).

Sooja kampsuni päev Sipelgate rühmas

 Neljapäeval, 6.veebruaril, toimus Sipelgate rühmas sooja kampsuni päev, kus kõik rühma lapsed ja personal tuli lasteaeda soojas kampsunis. Belgiast alguse saanud sooja kampsuni päev juhib tähelepanu soojusenergiakasutusele- ja säästmisele. Sipelgate rühma lapsed arutlesid, miks on selline päev vajalik; milleks on vaja energiat säästa ja kuidas saaksime meie seda lasteaias ja kodus teha. Lapsed said teada 5 põhitõde energia säästmiseks:  1. Kraad madalam toatemperatuur võimaldab säästa küttekuludelt.  2. Minut vähem duši all hoiaks Eestis ühe kuuga kokku enam kui 500 eramu aastase küttevajaduse. 3. Tund vähem teleri või arvuti ees annab kokkuhoiuks energiakoguse, millega tavaline sõiduauto läbib 1,5 miljonit km. 4. LED-id ja säästulambid kasutusse- üks LED- valgusti võtab umbes kaheksa korda vähem energiat kui keskmise võimsusega hõõglamp. 5. Kasutuseta seadmed võrgust välja- kõik koos hoiaksime kokku kuni 1GWh elektrit. Pärast põhitõdede üle arutlemist jälgisime rühmaruu...

Linnukesed tutvusid metsvindiga

 Sel nädalal leidis õpetaja Heli tööle tulles sõiduteelt vigastatud linnukese- metsvindi. Et mitte linnukest teele hätta jätta võttis õpetaja linnukese tööle kosuma kaasa.  Lapsed olid väga hoolivad ja arvestavad linnukesega, proovisime rühmaruumis olla vaiksed ja mitte teda häirida oma pesas. Samas said kõik lapsed lähemalt näha ja tutvuda armsa linnukesega.  Rääkisime lähemalt ka, kuidas tuleb leitud linnule abi anda ja kuidas teda kohelda. Heategu algab väikestest asjadest ❤