Otse põhisisu juurde

Kellukeste rühma uue aasta uus hingamine

Jaanuari alguses alustati ülelasteaialise projektiga, kus kõikides rühmades tuli mänguasjad kokku pakkida. Niisamuti tuli koju jätta ka tavaks saanud kodu-mänguasi... Te oleks pidanud neid pilke nägema, kui 2. jaanuari hommikul lapsed rühmas tühje riiuleid vaatasid. 

Ei, see ei olnud šokk. Laste pilk oli alguses ehk pisut kõhklev ja selles oli märgata rohkelt küsimusi, kuid kindlasti ei olnud selles pilgus hirmu. Hommikuringis ülesvisatud küsimusele "Aga mis nüüd saab?", oskasid lapsed "puusalt" vastuseid anda ja ausõna jäi tunne, nagu nad oleksid seda hetke päriselt oodanudki. Tunnistan, et see oli šokk hoopis õpetajatele, kes laste niivõrd positiivset suhtumist poleks ealeski loota julgenud. 

 

Lastevanemate kaasabil varuti rühma suurel hulgal meisterdamise materjali, märksõna "taaskasutus"all, ehk kodudest varuti kõike, mida sinna ajapikku tekkinud oli ning mis seal kasutust ei leidnud. 

Lapsed asusid oma raamatuid tegema, õpiti uusi joonistamise-kopeerimise võimalusi, tutvuti erinevat liiki käsitööga, katsetati puutööd, õpiti kasutama haamrit ja liivapaberit (jah, nad on 4-5 aastased), õpiti kasutama õmblusmasinat, õpiti vana-aja-mänge, õpiti ilma mänguasjadeta mängimist ja olemasolevaid iseloodud mänge mitmel eri moel mängima. Viibisime palju aega õues, käisime uisutamas ja külastasime trükikoda, kellega koostöös ilmub peagi ka laste endi loodud lugudest PÄRIS raamat... Ja see on alles algus!

Mänguasjade puudumine ja kojujätmine on endaga kaasa toonud väga suuri muutuseid laste seas. Oleme märganud, et see on suunanud lapsed tohutul hulgal meisterdama! Ühtlasi on ära jäänud igasugused uhkeldamised ja võistlemised, et end kodust toodud esemete poolest teistest paremaks pidada. Ja, mis meie meelest kõige tähtsam – lapsed on hakanud loovuse abil oma reaalsust looma, maailma avastama ja detaile uurima! Lapsed suhtlevad teineteisega rohkem: koos arutletakse ja isegi vaieldakse vägagi sisulistel teemadel. Laste seas on suurenenud koostöötahe ning teineteist tunnetatakse rohkem partneri kui konkurendina. Võistlusmomente pakume reaalsete oskuste, püüdluse ja osavuse pinnalt, mis on annab lastele võimaluse eneseteostuseks ning motiveerib teistega sammu pidama.


Kellukeste projekt, julgen täna väita, kestab veel tükk aega! 

PS! Kellukeste suure ühispingutusena valmis meie kõigi armastatud Sipsik! Muide, valitutele on ta ka juba silma pilgutanud!


 

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Leiutajate nädal Kellukeste moodi

 Kellukeste suhtumine on ikka olnud - kui juba, siis JUBA! Peale seda, kui ametlik õppetegevuste periood läbi sai, võtsid võimust "rahulikumad" suvised ettevõtmised. Nimelt toimub Pirita Kose Lasteaias igal aastal juuni alguses Leiutajate nädal, mille jaoks kogutakse kõikvõimalikku taaskasutusmaterjali meisterdamiseks. Lisaks kodudest saadud panusele toetasid sellel aastal laste lennukust ka ettevõtted! Dava Foods (EGGO munad) tõi meie lasteaeda terve euroalusetäie munakarpe ning Kellukeste rühmal õnnestus teha koostööd ka Lasnamäe Centrumi JYSK kauplusega, kus meie jaoks koguti mitme kuu vältel lauavakstute papptorusid.  Kellukesed ei hoidnud ennast tagasi - krabasime aluselt viis suurt "torni" munakarpe ja asusime tegutsema! Päris alguses lammutasime lastega koos laiali ühe "torni" karpe ja vaatasime, mis nendest üldse teha saab. Tuletasime meelde õppeaasta jooksul toimunud õuesõppepäevi, kus tuli ka müüri ladumist õppida ja peagi selguski, et lapsed tah...

Kellukeste oskusõpe buffeelauas toimetades

Buffee laud. Mis asi see veel on ja miks seda vaja on? Nendele ja paljudele muudele küsimustele said Kellukesed 27. novembril vastuseid, mil loodi koostöös lastega rühma hommikusöögi buffeelaud. Lapsed küpsetasid eelmisel päeval põhiroaks rosina-kohupiimavormi. Arutlesime, mida tähendab sõna buffee; millises järjekorras buffeelaudasid kaetakse ja miks; kuidas teha valikuid; kuidas viisakalt liikuda ja palju muudki. Lapsed said harjutada nõudega liikumist kandiku abil, mis on üks eeloskusi koolisööklas hakkama saamiseks. Lapsed nimetasid tegevust nagu oleks toidufestival ning nautisid täiega protsessi. Mängu toodi isegi kohv, mis tegelikult oli veetass :).

Sipelgate elektri projekt ja näidend "Elektri seiklused"

 Märtsi alguses valisid Sipelgate rühma lapsed endale uut projekti teemat ja enamuse häältega osutus valituks elektri projekt. Lapsed panid kirja mida nad juba teavad elektri kohta ja mille kohta sooviksid nad rohkem teada saada. Teada sooviti saada näiteks seda miks elekter on vajalik, kust elekter tuleb aga ka seda, miks elekter on ohtlik? Üheskoos hakkasime otsima nendele küsimustele vastuseid. Vaatasime palju õppevideoid, arutlesime, uurisime, meisterdasime, joonistasime, kirjutasime ja arvutasime. Tegevused olid mängulised ja lapsi haaravad. Näiteks selleks, et arvutamine või lugemise harjutamine oleks põnevamad, said lapsed mängida elektrikuid ja otsida rühmast "elektriohtlikke" kohti- rühmaruumides olid peidus elektriohutuse märgid ning nende taga lahendamist ootavad arvutustehted või sõnad, milles tähed segamini. Elektriga seotud tegevused kaasasime ka õuesõppetegevustesse- Lapsed meisterdasid looduslikust materjalist elektriohutuse märke ning juhatasid maastikurobo...