Otse põhisisu juurde

Mänguasjavaba kuu Käbikeste rühmas

 Käbikeste rühmas möödus mänguasjavaba kuu väga kiirelt ja tegusalt, alustasime juba detsembri lõpus ja lapsed tegid mänguasjade inventuuri, reastasid autosi suuruse järgi ja sorteerisid erinevaid mänguasju. Jaanuari alguseks olime lastega juba palju arutanud, et mänguasjad lähevad puhkusele ja lapsed leppisid sellega. Enim kurvastasid lapsed, et nukud on ka puhkusele läinud. Sellest sündis idee teha igale lapsele jääkmaterjalidest oma kaltsutitt ja juba nädala pärast mängisid lapsed oma nukkudega. Iga laps sai valida enda nukule kangajäägi kleidi, kehaks ajalehti kortsutada ja proovida nõela ja niidiga nööbisilmade õmblemist ja lõngast juuste õmblemist. Nuku meisterdamine kestis üsna pikalt, aga lõpuks sai iga laps enda nuku valmis, talle nime mõelda ja ka teistele tutvustada. Kui rühmanukud tulid puhkusereisilt tagasi, said kaltsutited koju minna.





Koostöös majahoidja Oleviga valmis linnumaja, lapsed said tutvuda puutöö alustega- uurida erinevaid tööriistu, tutvuda mõõtmisega. 

Mänguasjade puhkus andis lastele erinevaid ideid loovmängudeks- lapsed tegid üksteisele etendusi, mängisid tekkide ja kotttoolidega kodu ja arsti. Vanemad tõid detsembri ja jaanuarikuu jooksul rühma palju jääkmaterjale- karpe, kaste, pakendeid. Karpidest valmis meie loomaprojekti toetav mäng “Elevandi söötmine”. Wc paberi rullidest valmisid vahvad ruumiliste lontidega elevandid. 







Õhtupoolikutel said lapsed lõngajuppidest meisterdada vahvaid tegelasi. Kangajääkidest valmistasid lapsed Aafrika loomade projekti jaoks lõvi pead. Õpetaja Natalia tõi rühma mitmeid erinevaid tapeedijääke, millest saime välja lõigata savanni loomad ja kleepida need laste värvitud aluspaberile. Tapeedirulli taaskasutades valmis ka 5,5-meetrine kaelkirjak, et illustreerida meie loomade projekti. 


Lapsevanemad tõid rühma munakarpe ja meil õnnestus koguda kokku küünlajääke, millest lapsed said meisterdada süüteroose ning harjutada voltimist.


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Leiutajate nädal Kellukeste moodi

 Kellukeste suhtumine on ikka olnud - kui juba, siis JUBA! Peale seda, kui ametlik õppetegevuste periood läbi sai, võtsid võimust "rahulikumad" suvised ettevõtmised. Nimelt toimub Pirita Kose Lasteaias igal aastal juuni alguses Leiutajate nädal, mille jaoks kogutakse kõikvõimalikku taaskasutusmaterjali meisterdamiseks. Lisaks kodudest saadud panusele toetasid sellel aastal laste lennukust ka ettevõtted! Dava Foods (EGGO munad) tõi meie lasteaeda terve euroalusetäie munakarpe ning Kellukeste rühmal õnnestus teha koostööd ka Lasnamäe Centrumi JYSK kauplusega, kus meie jaoks koguti mitme kuu vältel lauavakstute papptorusid.  Kellukesed ei hoidnud ennast tagasi - krabasime aluselt viis suurt "torni" munakarpe ja asusime tegutsema! Päris alguses lammutasime lastega koos laiali ühe "torni" karpe ja vaatasime, mis nendest üldse teha saab. Tuletasime meelde õppeaasta jooksul toimunud õuesõppepäevi, kus tuli ka müüri ladumist õppida ja peagi selguski, et lapsed tah...

Kellukeste oskusõpe buffeelauas toimetades

Buffee laud. Mis asi see veel on ja miks seda vaja on? Nendele ja paljudele muudele küsimustele said Kellukesed 27. novembril vastuseid, mil loodi koostöös lastega rühma hommikusöögi buffeelaud. Lapsed küpsetasid eelmisel päeval põhiroaks rosina-kohupiimavormi. Arutlesime, mida tähendab sõna buffee; millises järjekorras buffeelaudasid kaetakse ja miks; kuidas teha valikuid; kuidas viisakalt liikuda ja palju muudki. Lapsed said harjutada nõudega liikumist kandiku abil, mis on üks eeloskusi koolisööklas hakkama saamiseks. Lapsed nimetasid tegevust nagu oleks toidufestival ning nautisid täiega protsessi. Mängu toodi isegi kohv, mis tegelikult oli veetass :).

Sipelgate elektri projekt ja näidend "Elektri seiklused"

 Märtsi alguses valisid Sipelgate rühma lapsed endale uut projekti teemat ja enamuse häältega osutus valituks elektri projekt. Lapsed panid kirja mida nad juba teavad elektri kohta ja mille kohta sooviksid nad rohkem teada saada. Teada sooviti saada näiteks seda miks elekter on vajalik, kust elekter tuleb aga ka seda, miks elekter on ohtlik? Üheskoos hakkasime otsima nendele küsimustele vastuseid. Vaatasime palju õppevideoid, arutlesime, uurisime, meisterdasime, joonistasime, kirjutasime ja arvutasime. Tegevused olid mängulised ja lapsi haaravad. Näiteks selleks, et arvutamine või lugemise harjutamine oleks põnevamad, said lapsed mängida elektrikuid ja otsida rühmast "elektriohtlikke" kohti- rühmaruumides olid peidus elektriohutuse märgid ning nende taga lahendamist ootavad arvutustehted või sõnad, milles tähed segamini. Elektriga seotud tegevused kaasasime ka õuesõppetegevustesse- Lapsed meisterdasid looduslikust materjalist elektriohutuse märke ning juhatasid maastikurobo...