Otse põhisisu juurde

Maasikate rühma lapsed jagavad oma teadmisi kiirkompostri kasutamisest

 Kuna eelmisel õppeaastal olid Maasikste rühma lapsed saanud põhkaliku koolituse kiirkompostri kasutamisest ja olid kompostimise eestvedajad, siis sellel aastal jagavad nad oma teadmisi ja oskusi Lepatriinude lastele. Lapsed viisid läbi õuetegevuse, kus näitasid praktiliste tegevuste kaudu, kuidas kompostrit täita ja millises vahekorras lisada kompostimise kiirendajat. Samuti selgitasid nad põhjalikult, mis on töötlemata toorjäätmed ja mis on parim keskkond uue mulla tekkimiseks






Nüüd, kui teadmised ja oskused on edasi antud, võtavad Lepatriinude lapsed kompostimise eestvedamise enda vastutusse


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Sipelgad toidavad metsloomi

 Pirita Kose Lasteaia üks suurimaid eeliseid on asumine looduse keskel. Meie lähedal on meri, jõgi ja palju metsa, kus elavad erinevad metsloomad. Tihti jutustavad lapsed ja õpetajad hommikuti lasteaeda jõudes, et nägid juba hommikul oma lasteaiateel rebast, jänest, kitse või kes vahel harva isegi põtra.  Praegusel talvisel perioodil käivad meie lasteaia aia taga peaaegu igapäevaselt 3 kitse jalutamas ja süüa otsimas. Lapsed jälgivad neid alati elevusega. Üldiselt küll läbi akna, sest laste õuesoleku ajal nad tõenäoliselt hoiavad veidi distantsi :) Sellega seoses tekkis mõte, et ka meie saaksime ju metsloomi aidata. Arutasime lastega milleks on vajalik loomade talvine toitmine, kuidas seda korraldada ja milliseid toite tohib neile üldse viia. 17.jaanuaril, oli esimene päev kui Sipelgate rühma lapsed läksid väikesele matkale lasteaia aia taha ja viisid kitsedele sinna söömiseks kapsast. Metsas nägime mitmes kohas ka kitsede jälgi, seega loodame, et nad leiavad lähipäevil ka kapsa ülesse

Käbikeste kaalikavõtt

 

Sipelgate elektri projekt ja näidend "Elektri seiklused"

 Märtsi alguses valisid Sipelgate rühma lapsed endale uut projekti teemat ja enamuse häältega osutus valituks elektri projekt. Lapsed panid kirja mida nad juba teavad elektri kohta ja mille kohta sooviksid nad rohkem teada saada. Teada sooviti saada näiteks seda miks elekter on vajalik, kust elekter tuleb aga ka seda, miks elekter on ohtlik? Üheskoos hakkasime otsima nendele küsimustele vastuseid. Vaatasime palju õppevideoid, arutlesime, uurisime, meisterdasime, joonistasime, kirjutasime ja arvutasime. Tegevused olid mängulised ja lapsi haaravad. Näiteks selleks, et arvutamine või lugemise harjutamine oleks põnevamad, said lapsed mängida elektrikuid ja otsida rühmast "elektriohtlikke" kohti- rühmaruumides olid peidus elektriohutuse märgid ning nende taga lahendamist ootavad arvutustehted või sõnad, milles tähed segamini. Elektriga seotud tegevused kaasasime ka õuesõppetegevustesse- Lapsed meisterdasid looduslikust materjalist elektriohutuse märke ning juhatasid maastikurobo