Otse põhisisu juurde

Taimekene, väikene... ehk Kellukeste "Taimeloits"

 Veebruaris sai päris palju tehtud!

Tõepoolest! Ometi tundus ilm nii külm ja pime, et mis sa sellisel ajal ikka teed? Aga lastel tuli häid mõtteid nagu "Vändrast saelaudu". 

Tegime algust potipõllumajandusega. Lapsed külvasid tomati, kurgi, lehtsalati ja tilli seemneid. Kalendrisse märgiti külvamispäev ja eeldatav päev, mil esimesi rohelisi võrsekesi näha võiks olla. Taimed tegid lastele aga üllatuse ja otsustasid oma päid juba nädal varem näidata! Taimede kasvamist on väga äge dokumenteerida! 





Kahest potist ei tõusnud aga ühtegi taimekest. Lapsed hakkasid väga muretsema ning sellest sündis Kellukeste "Taimeloits". Lapsed mõtlesid liigutused ka juurde! Neid vägevaid sõnu käiakse pisikestele poti-kasvandikele sõnumas ja oh rõõmu - ka neist kahest potist hakkasid rohelised võsukesed paistma! 

Ühtlasi ei ole me unustanud oma poti-nulgu. Nuluke kohanes talvekülmadega kasvuhoones. Kuna ilmad muutusid veidi soojemaks otsustasime ta täitsa lageda taeva alla kohanema tuua. Lapsed kogusid nulule lumesulamise vett ja andsid puule juua. Hetkel võib öelda, et puu tunneb end hästi ja on peagi valmis istutamiseks! 

Alustasime ka kaevetöödega! Ei, mitte istutusaugu kaevetöödega... Meil oli vaja oma maasikad päästa! Talvel lükati katustelt lund ning suur lumekuhi tekkis just meie kasvukasti peale. Lootus sureb siiski viimasena ja koostöös lastega kaevasime lumemäe alt oma maasikakasti välja! Sellel kevadel lohistame oma kasti praeguse koha pealt kaugemale ja loodame siis paremat saaki! 

Kellukeste rühmal jätkus ka mänguasjavaba kuu. Sellest tulenevalt on rühma tekkinud mitu kasti meisterdamise materjali. Sorteerisime koos kõik kastide sisud ja vaatasime üle, millest veel saab midagi teha või millel oleks aeg uuele ringile minna. Lapsed said olustikku ise hinnata ja kastide sisud kenasti korda teha. 

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Leiutajate nädal Kellukeste moodi

 Kellukeste suhtumine on ikka olnud - kui juba, siis JUBA! Peale seda, kui ametlik õppetegevuste periood läbi sai, võtsid võimust "rahulikumad" suvised ettevõtmised. Nimelt toimub Pirita Kose Lasteaias igal aastal juuni alguses Leiutajate nädal, mille jaoks kogutakse kõikvõimalikku taaskasutusmaterjali meisterdamiseks. Lisaks kodudest saadud panusele toetasid sellel aastal laste lennukust ka ettevõtted! Dava Foods (EGGO munad) tõi meie lasteaeda terve euroalusetäie munakarpe ning Kellukeste rühmal õnnestus teha koostööd ka Lasnamäe Centrumi JYSK kauplusega, kus meie jaoks koguti mitme kuu vältel lauavakstute papptorusid.  Kellukesed ei hoidnud ennast tagasi - krabasime aluselt viis suurt "torni" munakarpe ja asusime tegutsema! Päris alguses lammutasime lastega koos laiali ühe "torni" karpe ja vaatasime, mis nendest üldse teha saab. Tuletasime meelde õppeaasta jooksul toimunud õuesõppepäevi, kus tuli ka müüri ladumist õppida ja peagi selguski, et lapsed tah...

Kellukeste oskusõpe buffeelauas toimetades

Buffee laud. Mis asi see veel on ja miks seda vaja on? Nendele ja paljudele muudele küsimustele said Kellukesed 27. novembril vastuseid, mil loodi koostöös lastega rühma hommikusöögi buffeelaud. Lapsed küpsetasid eelmisel päeval põhiroaks rosina-kohupiimavormi. Arutlesime, mida tähendab sõna buffee; millises järjekorras buffeelaudasid kaetakse ja miks; kuidas teha valikuid; kuidas viisakalt liikuda ja palju muudki. Lapsed said harjutada nõudega liikumist kandiku abil, mis on üks eeloskusi koolisööklas hakkama saamiseks. Lapsed nimetasid tegevust nagu oleks toidufestival ning nautisid täiega protsessi. Mängu toodi isegi kohv, mis tegelikult oli veetass :).

Sipelgate elektri projekt ja näidend "Elektri seiklused"

 Märtsi alguses valisid Sipelgate rühma lapsed endale uut projekti teemat ja enamuse häältega osutus valituks elektri projekt. Lapsed panid kirja mida nad juba teavad elektri kohta ja mille kohta sooviksid nad rohkem teada saada. Teada sooviti saada näiteks seda miks elekter on vajalik, kust elekter tuleb aga ka seda, miks elekter on ohtlik? Üheskoos hakkasime otsima nendele küsimustele vastuseid. Vaatasime palju õppevideoid, arutlesime, uurisime, meisterdasime, joonistasime, kirjutasime ja arvutasime. Tegevused olid mängulised ja lapsi haaravad. Näiteks selleks, et arvutamine või lugemise harjutamine oleks põnevamad, said lapsed mängida elektrikuid ja otsida rühmast "elektriohtlikke" kohti- rühmaruumides olid peidus elektriohutuse märgid ning nende taga lahendamist ootavad arvutustehted või sõnad, milles tähed segamini. Elektriga seotud tegevused kaasasime ka õuesõppetegevustesse- Lapsed meisterdasid looduslikust materjalist elektriohutuse märke ning juhatasid maastikurobo...