Otse põhisisu juurde

Rahvusvaheline veepäev 22.03

 Kellukesed veetsid 22. märtsi tehes veega seonduvaid tegevusi. Arutlesime, milleks meile vett üldse vaja on? Lapsed nimetasid koheselt ära taimede kasvamiseks ning joomiseks. Edaspidi tuli neid üsna palju suunata igapäeva elu peale mõtlema, millistes tegevustes nad vett kasutavad. Koostasime vee kasutamise kohta ka plakati.

Arutlemata ei jäänud ka küsimus, kust tuleb vesi? Pakuti hoogsalt automaadist ja kraanist. Aga kuidas jõuab vesi kraani? Vaatlesime pilte veepuhastusjaamast ning arutlesime, miks seal nii palju torusid on. Aga kuidas saavad maal elavad inimesed vett kelleni veepuhastusjaama vesi ei jõua? Sellele lapsed iseseisvalt vastata ei osanud. Selgus, et vett on võimalik saada ka kaevudest. Ning ka need võivad välja näha erinevad. Arutlesime, kuidas tekib kaev ja kaevu vesi (Põhjaveest) ning kuidas saab maa alt tulev vesi olla joogikõlbulik.

Vett ei lähe vaja ainult meil, inimestel. Ka loodus ja loomad ei saa läbi ilma veeta. Arutlesime ning vaatlesime pilti, kuidas ringleb vesi looduses. Hiljem joonistasid ka lapsed enda veeringluse.

Päeva tipptegevus laste emotsioone hiljem analüüsides oli muidugi katse veega. Õppisime nelja uut väljendit UJUB, UPUB, IMAB VETT, LAHUSTUB. Katsetasime laual olevate erinevate esemetega, mis nendega seal vees siis juhtub. Nii mõnigi materjal tegi mitut asja, kadus vett puudutades üldse ära ning selgus, et ühest materjalist asjad käituvad vees erinevat moodi. Lastele pakkus tegevus igal sammul vau-efekti ning silmad särasid kuni tegevuse lõpuni välja! :)

      
 






                                                                                                            


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Kellukeste oskusõpe buffeelauas toimetades

Buffee laud. Mis asi see veel on ja miks seda vaja on? Nendele ja paljudele muudele küsimustele said Kellukesed 27. novembril vastuseid, mil loodi koostöös lastega rühma hommikusöögi buffeelaud. Lapsed küpsetasid eelmisel päeval põhiroaks rosina-kohupiimavormi. Arutlesime, mida tähendab sõna buffee; millises järjekorras buffeelaudasid kaetakse ja miks; kuidas teha valikuid; kuidas viisakalt liikuda ja palju muudki. Lapsed said harjutada nõudega liikumist kandiku abil, mis on üks eeloskusi koolisööklas hakkama saamiseks. Lapsed nimetasid tegevust nagu oleks toidufestival ning nautisid täiega protsessi. Mängu toodi isegi kohv, mis tegelikult oli veetass :).

Sooja kampsuni päev Sipelgate rühmas

 Neljapäeval, 6.veebruaril, toimus Sipelgate rühmas sooja kampsuni päev, kus kõik rühma lapsed ja personal tuli lasteaeda soojas kampsunis. Belgiast alguse saanud sooja kampsuni päev juhib tähelepanu soojusenergiakasutusele- ja säästmisele. Sipelgate rühma lapsed arutlesid, miks on selline päev vajalik; milleks on vaja energiat säästa ja kuidas saaksime meie seda lasteaias ja kodus teha. Lapsed said teada 5 põhitõde energia säästmiseks:  1. Kraad madalam toatemperatuur võimaldab säästa küttekuludelt.  2. Minut vähem duši all hoiaks Eestis ühe kuuga kokku enam kui 500 eramu aastase küttevajaduse. 3. Tund vähem teleri või arvuti ees annab kokkuhoiuks energiakoguse, millega tavaline sõiduauto läbib 1,5 miljonit km. 4. LED-id ja säästulambid kasutusse- üks LED- valgusti võtab umbes kaheksa korda vähem energiat kui keskmise võimsusega hõõglamp. 5. Kasutuseta seadmed võrgust välja- kõik koos hoiaksime kokku kuni 1GWh elektrit. Pärast põhitõdede üle arutlemist jälgisime rühmaruu...

Linnukesed tutvusid metsvindiga

 Sel nädalal leidis õpetaja Heli tööle tulles sõiduteelt vigastatud linnukese- metsvindi. Et mitte linnukest teele hätta jätta võttis õpetaja linnukese tööle kosuma kaasa.  Lapsed olid väga hoolivad ja arvestavad linnukesega, proovisime rühmaruumis olla vaiksed ja mitte teda häirida oma pesas. Samas said kõik lapsed lähemalt näha ja tutvuda armsa linnukesega.  Rääkisime lähemalt ka, kuidas tuleb leitud linnule abi anda ja kuidas teda kohelda. Heategu algab väikestest asjadest ❤