Kellukesed veetsid 22. märtsi tehes veega seonduvaid tegevusi. Arutlesime, milleks meile vett üldse vaja on? Lapsed nimetasid koheselt ära taimede kasvamiseks ning joomiseks. Edaspidi tuli neid üsna palju suunata igapäeva elu peale mõtlema, millistes tegevustes nad vett kasutavad. Koostasime vee kasutamise kohta ka plakati.
Arutlemata ei jäänud ka küsimus, kust tuleb vesi? Pakuti hoogsalt automaadist ja kraanist. Aga kuidas jõuab vesi kraani? Vaatlesime pilte veepuhastusjaamast ning arutlesime, miks seal nii palju torusid on. Aga kuidas saavad maal elavad inimesed vett kelleni veepuhastusjaama vesi ei jõua? Sellele lapsed iseseisvalt vastata ei osanud. Selgus, et vett on võimalik saada ka kaevudest. Ning ka need võivad välja näha erinevad. Arutlesime, kuidas tekib kaev ja kaevu vesi (Põhjaveest) ning kuidas saab maa alt tulev vesi olla joogikõlbulik.
Vett ei lähe vaja ainult meil, inimestel. Ka loodus ja loomad ei saa läbi ilma veeta. Arutlesime ning vaatlesime pilti, kuidas ringleb vesi looduses. Hiljem joonistasid ka lapsed enda veeringluse.
Päeva tipptegevus laste emotsioone hiljem analüüsides oli muidugi katse veega. Õppisime nelja uut väljendit UJUB, UPUB, IMAB VETT, LAHUSTUB. Katsetasime laual olevate erinevate esemetega, mis nendega seal vees siis juhtub. Nii mõnigi materjal tegi mitut asja, kadus vett puudutades üldse ära ning selgus, et ühest materjalist asjad käituvad vees erinevat moodi. Lastele pakkus tegevus igal sammul vau-efekti ning silmad särasid kuni tegevuse lõpuni välja! :)
Kommentaarid
Postita kommentaar