Otse põhisisu juurde

Pirita Kose Lasteaia lapsed uisutamas

 


Pirita Kose Lasteaia lapsed osalesid jaanuari ja veebruarikuus juba traditsiooniks saanud uisutegevustes. Esmakordselt juhendas lapsi uisutreener Inga Micule, Uisuklubist Jäälind. Uisutegevustes osales kuus rühma kaheksast. Kõik rühmad osalesid uisutegevuses kolmel korral.

Sellel talvel olid esmakordselt jääl Siilikeste ja Lepatriinude rühma lapsed. Nemad harjutasid ohutu liiklemise reegleid liuväljal, kukkumist, uisutamise suunda (vastupäeva) ja püsti püsimist ning edasi liikumist. Vanemate rühmade lapsed harjutasid õiget uisutehnikat.

Treeningute tulemusena saab öelda, et lapsed omandasid järgnevad oskused:
•             Laps teab ohutu liikumise reegleid liuväljal:
  • tavauisutamine käib vastupäeva;
  • enne maha kukkumist tuleb grupeeruda (kükitada),
•             Laps teab uisutamise baasoskuste teoreetilisi aluseid:
  •   liikumisel töötavad hüppe- ja põlveliigesed;
  •   põlved on alati pehmed (kõverdatud);
  •  liikumisel ette vajutame uisus rohkem uisu tagaosale. 
•             Laps julgeb jääl liikuda ja tunda sellest rõõmu:
  •  lastele pakkus erilist rõõmu kullimängud.
•             Laps omab algseid kogemusi uisutamise baasoskustes:
  •  vanemates rühmades laps oskab teha: kelk, piparkook, lennuk, tõukeratas – kõik need harjutused arendavad edaspidi liikumise oskust;
  • vanemates rühmades laps oskab edaspidi uisutada, tagurdada, pöörata ja pidurdada;
  • nooremates rühmades laps oskab jääl liikuda ja grupeeruda enne kukkumist.
•             Lapsevanem või lasteaia õpetaja teab, kuidas last uisutamiseks riietada ja kuidas õigesti uisupaelu siduda.

Oleme väga tänulikud, et kõik planeeritud uisutegevused toimusid vaatamata ilmataadi vingerpussidele. Uisutreeningute tulemusena on lapsed omandanud olulisi oskuseid ning saanud juurde julgust.

uisutamine 20231.JPG

uisutamine 20232.JPG

#liikumisaasta #lasteaiasuisutamine #piritakoselasteaed

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Leiutajate nädal Kellukeste moodi

 Kellukeste suhtumine on ikka olnud - kui juba, siis JUBA! Peale seda, kui ametlik õppetegevuste periood läbi sai, võtsid võimust "rahulikumad" suvised ettevõtmised. Nimelt toimub Pirita Kose Lasteaias igal aastal juuni alguses Leiutajate nädal, mille jaoks kogutakse kõikvõimalikku taaskasutusmaterjali meisterdamiseks. Lisaks kodudest saadud panusele toetasid sellel aastal laste lennukust ka ettevõtted! Dava Foods (EGGO munad) tõi meie lasteaeda terve euroalusetäie munakarpe ning Kellukeste rühmal õnnestus teha koostööd ka Lasnamäe Centrumi JYSK kauplusega, kus meie jaoks koguti mitme kuu vältel lauavakstute papptorusid.  Kellukesed ei hoidnud ennast tagasi - krabasime aluselt viis suurt "torni" munakarpe ja asusime tegutsema! Päris alguses lammutasime lastega koos laiali ühe "torni" karpe ja vaatasime, mis nendest üldse teha saab. Tuletasime meelde õppeaasta jooksul toimunud õuesõppepäevi, kus tuli ka müüri ladumist õppida ja peagi selguski, et lapsed tah...

Kellukeste oskusõpe buffeelauas toimetades

Buffee laud. Mis asi see veel on ja miks seda vaja on? Nendele ja paljudele muudele küsimustele said Kellukesed 27. novembril vastuseid, mil loodi koostöös lastega rühma hommikusöögi buffeelaud. Lapsed küpsetasid eelmisel päeval põhiroaks rosina-kohupiimavormi. Arutlesime, mida tähendab sõna buffee; millises järjekorras buffeelaudasid kaetakse ja miks; kuidas teha valikuid; kuidas viisakalt liikuda ja palju muudki. Lapsed said harjutada nõudega liikumist kandiku abil, mis on üks eeloskusi koolisööklas hakkama saamiseks. Lapsed nimetasid tegevust nagu oleks toidufestival ning nautisid täiega protsessi. Mängu toodi isegi kohv, mis tegelikult oli veetass :).

Sipelgate elektri projekt ja näidend "Elektri seiklused"

 Märtsi alguses valisid Sipelgate rühma lapsed endale uut projekti teemat ja enamuse häältega osutus valituks elektri projekt. Lapsed panid kirja mida nad juba teavad elektri kohta ja mille kohta sooviksid nad rohkem teada saada. Teada sooviti saada näiteks seda miks elekter on vajalik, kust elekter tuleb aga ka seda, miks elekter on ohtlik? Üheskoos hakkasime otsima nendele küsimustele vastuseid. Vaatasime palju õppevideoid, arutlesime, uurisime, meisterdasime, joonistasime, kirjutasime ja arvutasime. Tegevused olid mängulised ja lapsi haaravad. Näiteks selleks, et arvutamine või lugemise harjutamine oleks põnevamad, said lapsed mängida elektrikuid ja otsida rühmast "elektriohtlikke" kohti- rühmaruumides olid peidus elektriohutuse märgid ning nende taga lahendamist ootavad arvutustehted või sõnad, milles tähed segamini. Elektriga seotud tegevused kaasasime ka õuesõppetegevustesse- Lapsed meisterdasid looduslikust materjalist elektriohutuse märke ning juhatasid maastikurobo...