Otse põhisisu juurde

Kahe ema päev Kellukeste rühma õpetajatena

Kui õpetajad vanemaid lasteaeda õpetajateks palusid, siis väga julgelt see jah meil ikka ei tulnud. Üks asi on hakkama saada ühe või kahe lapsega kodus, teine asi on astuda 17ne lapse ette - just nii palju rõõmsaid väikeseid tegelasi meid sellel kolmapäeval vastu võttis.

Oli väga hea ja põnev kogemus näha lasteaia elu ja rühma dünaamikat seestpoolt. Meie jaoks tegi selle päeva lihtsaks see, et see kõige raskem töö - tegevuste väljamõtlemine - oli juba õpetajate poolt tehtud. Me astusime hommikul rühma ning meile tehti ülevaade, milliseid tegevusi lastega tegema peaksime ning saime ka natukene juhiseid kaasa, kuidas seda rühma suunata tegevusi juhendades.

MIDA SEE PÄEV PAKKUS? Sportlikkust, võistlusmomente, mängulisust, arvutamist, joonistamist, kirjutamist ja meisterdamist, rõõmu. 

MIDA SELLESSE PÄEVA KAASASIME? Võimekuse, teadmised, kunstimeele, loovuse, osavuse, tähelepanu ja nutikuse.

MIDA TEADA SAIME?

Saab vaid tõdeda, et oleme veelgi tänulikumad meie rühma õpetajatele, kuna:

  • õpetajad saavad korraga hakkama ka siis, kui 17ne lapse asemel on kohal kogu rühm (24 last),
  • nemad suudavad lisaks pesategevuse juhendamisele, kõigi selles pesas olevate laste märkamisele ka meile lapsevanematele tegevusi dokumenteerida ja fotosid teha (mõistsime, milline on päriselu Eliisi päevikusissekannete tekkimiseks),
  • nemad peavad silmas päevakava ning ka teiste rühmade ajakavas püsimist - kuna nt. laste sööma mineku aeg sõltub eelneva vahetuse ajagraafikus püsimisest.
  • endalegi üllatuseks oli kõige keerulisem järgida juhendit, et laske lastel ise asju välja mõelda. Tahaks ju kohe ikka väga ette näidata või aidata kui lapsed ütlevad, et nad ei oska. 
  • rühmas tegutsedes süvenes veendumus, kui suurt tööd õpetajad meie lastega ikka igapäevaselt teevad. Kõik need tegevused, mis pealtnäha tunduvad pisikesed meisterdused, on vajalikud õppetunnid loogika ja peenmotoorika arendamiseks. 
  • mõistsime, kui oluline on lastele stabiilsus ja see, et õpetajad tunnevad meie lapsi ning suunavad nende tugevusi ja nõrkuseid.

Oleme õpetajatele VÄGA-VÄGA tänulikud!

AITÄH ka kõigile teistele lapsevanematele, kes te sel päeval professionaalide asemel oma lapsed kahe ema hoolde usaldasite!

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Leiutajate nädal Kellukeste moodi

 Kellukeste suhtumine on ikka olnud - kui juba, siis JUBA! Peale seda, kui ametlik õppetegevuste periood läbi sai, võtsid võimust "rahulikumad" suvised ettevõtmised. Nimelt toimub Pirita Kose Lasteaias igal aastal juuni alguses Leiutajate nädal, mille jaoks kogutakse kõikvõimalikku taaskasutusmaterjali meisterdamiseks. Lisaks kodudest saadud panusele toetasid sellel aastal laste lennukust ka ettevõtted! Dava Foods (EGGO munad) tõi meie lasteaeda terve euroalusetäie munakarpe ning Kellukeste rühmal õnnestus teha koostööd ka Lasnamäe Centrumi JYSK kauplusega, kus meie jaoks koguti mitme kuu vältel lauavakstute papptorusid.  Kellukesed ei hoidnud ennast tagasi - krabasime aluselt viis suurt "torni" munakarpe ja asusime tegutsema! Päris alguses lammutasime lastega koos laiali ühe "torni" karpe ja vaatasime, mis nendest üldse teha saab. Tuletasime meelde õppeaasta jooksul toimunud õuesõppepäevi, kus tuli ka müüri ladumist õppida ja peagi selguski, et lapsed tah...

Kellukeste oskusõpe buffeelauas toimetades

Buffee laud. Mis asi see veel on ja miks seda vaja on? Nendele ja paljudele muudele küsimustele said Kellukesed 27. novembril vastuseid, mil loodi koostöös lastega rühma hommikusöögi buffeelaud. Lapsed küpsetasid eelmisel päeval põhiroaks rosina-kohupiimavormi. Arutlesime, mida tähendab sõna buffee; millises järjekorras buffeelaudasid kaetakse ja miks; kuidas teha valikuid; kuidas viisakalt liikuda ja palju muudki. Lapsed said harjutada nõudega liikumist kandiku abil, mis on üks eeloskusi koolisööklas hakkama saamiseks. Lapsed nimetasid tegevust nagu oleks toidufestival ning nautisid täiega protsessi. Mängu toodi isegi kohv, mis tegelikult oli veetass :).

Sipelgate elektri projekt ja näidend "Elektri seiklused"

 Märtsi alguses valisid Sipelgate rühma lapsed endale uut projekti teemat ja enamuse häältega osutus valituks elektri projekt. Lapsed panid kirja mida nad juba teavad elektri kohta ja mille kohta sooviksid nad rohkem teada saada. Teada sooviti saada näiteks seda miks elekter on vajalik, kust elekter tuleb aga ka seda, miks elekter on ohtlik? Üheskoos hakkasime otsima nendele küsimustele vastuseid. Vaatasime palju õppevideoid, arutlesime, uurisime, meisterdasime, joonistasime, kirjutasime ja arvutasime. Tegevused olid mängulised ja lapsi haaravad. Näiteks selleks, et arvutamine või lugemise harjutamine oleks põnevamad, said lapsed mängida elektrikuid ja otsida rühmast "elektriohtlikke" kohti- rühmaruumides olid peidus elektriohutuse märgid ning nende taga lahendamist ootavad arvutustehted või sõnad, milles tähed segamini. Elektriga seotud tegevused kaasasime ka õuesõppetegevustesse- Lapsed meisterdasid looduslikust materjalist elektriohutuse märke ning juhatasid maastikurobo...