Otse põhisisu juurde

Kellukeste näidend “Sipsik vaatab telekast Eesti saateid”

Selle näidendi lugu jutustas end juba väga pikka aega – tuli osata vaid kuulata ja tähele panna.

Teatvasti alustasid Kellukesed uut aastat mänguasjavabalt, mistõttu muutus laste meelistegevuseks meisterdamine ja igasugune koostegemine-toimetamine. Ühiselt koguti meisterdamismaterjali, ühiselt meisterdati kogutud materjalidest erinevaid mänguasju ja õppevahendeid ning mis hiljem selgus – ka, juba mitmeid kuid hiljem sündiva näidendi rekvisiite.

Meisterdustepark täienes igapäevaselt – lapsed valmistasid mitmesuguseid papist maju, eriti suurest pappkarbist meisterdati ühistööna suur kalapüügi paat “Silgupüüdja”, jääkmaterjalidest valmis meie oma Sipsik ja tema jutustusest teada-tuntud telekas (koos puldiga!), rakett ning isegi Kuu. Veebruaris ja märtsis valmisid projekti “Minu Eesti” käigus veel ka Teletorn ja mitu eksemplari rahvariietes nukke. Samal ajal toimunud õuesõppetegevuste käigus tutvusid lapsed lähemalt Eesti ilmastiku ja aastaaegadega. Õppekäigul “Estonia” teatrisse tutvusid lapsed päris teatri tegemistega (oiii, kui põnev see oli!). Lisaks õpiti tundma erinevat Eesti jaoks olulist: hümn, rahvussümbolid (suitsupääsuke, rukkilill, rahvuskala, -loom ja -puu), mõistatused, ühislaulmine ja ühtehoidmine.



Lõpuks tuli kogu lugu vaid kirja panna ja lavalaudadele tuua. Lapsed õppisid esinemiskunsti, käpik- ja pulganukkudega lugude jutustamist, tantsimist, isegi kalapüüki ja “Kungla rahvast”.


Kui Anu pidi hakkama lasteaeda minema jäi Sipsik üksi koju ning tal lubati ajaviiteks telekat vaadata. Telekava oli aga üpris tihe: programmis oli kaks osa “Osooni”, “Eesti saade”, klipp laulupeost ning saade “Laul Eestist”.

Videot näidendist saab vaadata siit.

Päev pärast etteastet vaatasid lapsed oma suurt tööd ka videost. Maailma-vahva tunne tekkis, kui lapsed üheskoos kõiki laule kaasa hakkasid laulma. Enda esinemise osas märgati, et mõnes kohas oleks võinud kõvema ja selgema häälega rääkida, kuna muist juttu kostis liiga vaikselt. Hoolimata ausast kriitikast endi kohta, leiti siiski, et ühiselt on loodud midagi erilist ja südansoojendavat. Missiis, et ise alles 4-5 aastased, kuid nagu päris teatrikriitikud kohe! :) 


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Leiutajate nädal Kellukeste moodi

 Kellukeste suhtumine on ikka olnud - kui juba, siis JUBA! Peale seda, kui ametlik õppetegevuste periood läbi sai, võtsid võimust "rahulikumad" suvised ettevõtmised. Nimelt toimub Pirita Kose Lasteaias igal aastal juuni alguses Leiutajate nädal, mille jaoks kogutakse kõikvõimalikku taaskasutusmaterjali meisterdamiseks. Lisaks kodudest saadud panusele toetasid sellel aastal laste lennukust ka ettevõtted! Dava Foods (EGGO munad) tõi meie lasteaeda terve euroalusetäie munakarpe ning Kellukeste rühmal õnnestus teha koostööd ka Lasnamäe Centrumi JYSK kauplusega, kus meie jaoks koguti mitme kuu vältel lauavakstute papptorusid.  Kellukesed ei hoidnud ennast tagasi - krabasime aluselt viis suurt "torni" munakarpe ja asusime tegutsema! Päris alguses lammutasime lastega koos laiali ühe "torni" karpe ja vaatasime, mis nendest üldse teha saab. Tuletasime meelde õppeaasta jooksul toimunud õuesõppepäevi, kus tuli ka müüri ladumist õppida ja peagi selguski, et lapsed tah...

Kellukeste oskusõpe buffeelauas toimetades

Buffee laud. Mis asi see veel on ja miks seda vaja on? Nendele ja paljudele muudele küsimustele said Kellukesed 27. novembril vastuseid, mil loodi koostöös lastega rühma hommikusöögi buffeelaud. Lapsed küpsetasid eelmisel päeval põhiroaks rosina-kohupiimavormi. Arutlesime, mida tähendab sõna buffee; millises järjekorras buffeelaudasid kaetakse ja miks; kuidas teha valikuid; kuidas viisakalt liikuda ja palju muudki. Lapsed said harjutada nõudega liikumist kandiku abil, mis on üks eeloskusi koolisööklas hakkama saamiseks. Lapsed nimetasid tegevust nagu oleks toidufestival ning nautisid täiega protsessi. Mängu toodi isegi kohv, mis tegelikult oli veetass :).

Sipelgate elektri projekt ja näidend "Elektri seiklused"

 Märtsi alguses valisid Sipelgate rühma lapsed endale uut projekti teemat ja enamuse häältega osutus valituks elektri projekt. Lapsed panid kirja mida nad juba teavad elektri kohta ja mille kohta sooviksid nad rohkem teada saada. Teada sooviti saada näiteks seda miks elekter on vajalik, kust elekter tuleb aga ka seda, miks elekter on ohtlik? Üheskoos hakkasime otsima nendele küsimustele vastuseid. Vaatasime palju õppevideoid, arutlesime, uurisime, meisterdasime, joonistasime, kirjutasime ja arvutasime. Tegevused olid mängulised ja lapsi haaravad. Näiteks selleks, et arvutamine või lugemise harjutamine oleks põnevamad, said lapsed mängida elektrikuid ja otsida rühmast "elektriohtlikke" kohti- rühmaruumides olid peidus elektriohutuse märgid ning nende taga lahendamist ootavad arvutustehted või sõnad, milles tähed segamini. Elektriga seotud tegevused kaasasime ka õuesõppetegevustesse- Lapsed meisterdasid looduslikust materjalist elektriohutuse märke ning juhatasid maastikurobo...