Otse põhisisu juurde

Ausõna, need on kuldmunad!

 Enda arvates tegime Kellukeste rühma lastega siiski jäämunasid... Aga alustame algusest. 

Oli kolmapäeva pärastlõuna. Õues oli täiega külm, mistõttu otsustasime õhtuse õueminekuga veidi oodata. Kapikoristuse käigus tuli suurema karbi tagant välja pakk õhupalle. "Ja pidu algas", nagu õpetaja armastab öelda :)

Iga laps valis endale meelepärase palli, kuid otsustasime, et sel korral ei täida me neid mitte õhu, vaid hoopis veega! Justnimelt sellepärast, et teada saada, mida see krõps-külm siis ikkagi päriselt selle veega teeb? Mõeldud, tehtud!

Lapsed rivistusid kraanikausi ette. Suutsime kamba peale 15 pisikest õhupalli veega täita ja neile korralikud sõlmed peale siduda. Lapsed asetasid pallid akna taha lume sisse ja hoidsime põnevusest-ärevusest hinge kinni, et need seal ka hommikuni alles oleksid - tuul võis neist mõne ju ära viia. Ühtlasi selgus, et lisaks tuulele võivad värvilisi õhupalli-mune ärhavardada ka kotkad! Ärge kahelge, lapsed teavad täpselt!

Neljapäeva hommikul saime hommikutegevused tehtud ja asusime päeva magusaima osa juurde: akna taga ootasid lapsi maailma kõige ägedamad mänguasjad - nende enda "munetud" jäämunad!

Ääremärkus: te ei kujuta ette, KUI kiiresti lapsed end riietada suudavad, kui pallid tuppa "sulama" toodi. 


LÕPUKS saime õue, iga laps leidis enda munakese ja oh seda rõõmu, kui kristallist jäämuna oma kesta seest nähtavale ilmus! See väärtus, mis sel hetkel peotäiele veele osaks sai oli kirjeldamatu: palle võrreldi, katsuti, nuusutati, imetleti, limpsiti (missiis, et ei tohtinud), nuusutati uuesti, koksiti, kaaluti... Selgus, et Külmapoiss oli lastele kulda väärt kingituse meisterdanud! Pärast mängu peideti kuldmunad kõikvõimalikesse ja -võimatutesse kohtadesse, et teiste rühmade lapsed neid ei leiaks ja oleks, mida õhtul koos emmede-issidega lume alt välja kaevata ning koju viia ;) 



Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Leiutajate nädal Kellukeste moodi

 Kellukeste suhtumine on ikka olnud - kui juba, siis JUBA! Peale seda, kui ametlik õppetegevuste periood läbi sai, võtsid võimust "rahulikumad" suvised ettevõtmised. Nimelt toimub Pirita Kose Lasteaias igal aastal juuni alguses Leiutajate nädal, mille jaoks kogutakse kõikvõimalikku taaskasutusmaterjali meisterdamiseks. Lisaks kodudest saadud panusele toetasid sellel aastal laste lennukust ka ettevõtted! Dava Foods (EGGO munad) tõi meie lasteaeda terve euroalusetäie munakarpe ning Kellukeste rühmal õnnestus teha koostööd ka Lasnamäe Centrumi JYSK kauplusega, kus meie jaoks koguti mitme kuu vältel lauavakstute papptorusid.  Kellukesed ei hoidnud ennast tagasi - krabasime aluselt viis suurt "torni" munakarpe ja asusime tegutsema! Päris alguses lammutasime lastega koos laiali ühe "torni" karpe ja vaatasime, mis nendest üldse teha saab. Tuletasime meelde õppeaasta jooksul toimunud õuesõppepäevi, kus tuli ka müüri ladumist õppida ja peagi selguski, et lapsed tah...

Kellukeste oskusõpe buffeelauas toimetades

Buffee laud. Mis asi see veel on ja miks seda vaja on? Nendele ja paljudele muudele küsimustele said Kellukesed 27. novembril vastuseid, mil loodi koostöös lastega rühma hommikusöögi buffeelaud. Lapsed küpsetasid eelmisel päeval põhiroaks rosina-kohupiimavormi. Arutlesime, mida tähendab sõna buffee; millises järjekorras buffeelaudasid kaetakse ja miks; kuidas teha valikuid; kuidas viisakalt liikuda ja palju muudki. Lapsed said harjutada nõudega liikumist kandiku abil, mis on üks eeloskusi koolisööklas hakkama saamiseks. Lapsed nimetasid tegevust nagu oleks toidufestival ning nautisid täiega protsessi. Mängu toodi isegi kohv, mis tegelikult oli veetass :).

Sipelgate elektri projekt ja näidend "Elektri seiklused"

 Märtsi alguses valisid Sipelgate rühma lapsed endale uut projekti teemat ja enamuse häältega osutus valituks elektri projekt. Lapsed panid kirja mida nad juba teavad elektri kohta ja mille kohta sooviksid nad rohkem teada saada. Teada sooviti saada näiteks seda miks elekter on vajalik, kust elekter tuleb aga ka seda, miks elekter on ohtlik? Üheskoos hakkasime otsima nendele küsimustele vastuseid. Vaatasime palju õppevideoid, arutlesime, uurisime, meisterdasime, joonistasime, kirjutasime ja arvutasime. Tegevused olid mängulised ja lapsi haaravad. Näiteks selleks, et arvutamine või lugemise harjutamine oleks põnevamad, said lapsed mängida elektrikuid ja otsida rühmast "elektriohtlikke" kohti- rühmaruumides olid peidus elektriohutuse märgid ning nende taga lahendamist ootavad arvutustehted või sõnad, milles tähed segamini. Elektriga seotud tegevused kaasasime ka õuesõppetegevustesse- Lapsed meisterdasid looduslikust materjalist elektriohutuse märke ning juhatasid maastikurobo...