Otse põhisisu juurde

Pirita lasteaedade ühine õuesõppepäev!

 Pirita lasteaiad – Merivälja Lasteaed, Pirita Lasteaed, Pirita Kose Lasteaed, Padriku  Lasteaed ja Naba Lasteaed kogunesid 6. oktoobril Pirita Kose Lasteaia õuealale, et ühiselt pakkuda koolieelikutele üks aktiivne ja lõbus õuesõppepäev.

Pirita lasteaedade õppejuhid kogunesid taaskord septembrikuus, eesmärgiga ühiselt midagi vahvat ette võtta, kuna eelnev kogemus oli näidanud, et sellised ettevõtmised lähendavad ning pakuvad mitmekesiseid väljakutseid. Ühiselt lepiti kokku, et Looduse ja keskkonnahoiu teema-aasta puhul korraldame koolieelikutele ühe mitmekesise õuesõppepäeva. Lõimides tegevustesse liikumist, loodushoidu, prügi sorteerimist ja tähelepanu treenivaid tegevusi. Pirita Kose Lasteaial oli pakkuda ohtrate võimalustega õueala, seega otsustatigi sündmus korraldada just siin. Vastutus jagati kõigi osapoolte vahel ära ning rõõm on tõdeda, et kõik osalised andsid endast parima.

6. oktoobri hommikul kell 10.30 sõitsid Pirita Lasteaia, Naba Lasteaia ja Padriku Lasteaia lapsed ühistransporti kasutades Pirita Kose Lasteaia juurde. Merivälja Lasteaia lapsed said meie juurde liikuda jala. Pirita Kose Lasteaia õuealal võtsid kõiki osalejaid vastu rõõmsameelsed õpetajad Reeli Vau ja Eve Olgo. Jagati ülesanded ning soojenduseks tantsiti üks vahva zumba.



Pirita Kose Lasteaia õuealale oli üles seatud kuus erinevat tegevuspesa. Õigesse pesasse juhatas lapsi värviline õhupall.

Pirita lasteaia usinad õpetajad viisid läbi pesa: „Sügisene maastikumäng orienteerumistähistega“. Vahenditeks olid kõnelev tahvel, töölehed lahendussõna võimalusega (Canvas), lilled töölehtedele, kile kirjutusvahend (kustutatav), orienteerumistähised ja kiletatud puulehed. Grupp sai vastava puulehega töölehe ja kirjutusvahendi. Orienteerumistähiste järgi liikusid lapsed oma puulehte otsima. Lapsed läbisid kuus erinevat punkti, kus kõikides punktides oli post, mille küljes 12 erinevat puulehte. Puulehed olid tähistatud numbritega (1-6) ja vastava tähega. Lahendussõnaks oli LOODUS. Kui grupp jõudis lahenduseni, toimus arutelu teemal, mida tähendab sõna „loodus“. Lisaülesandena said lapsed uurida loodust luubilehtedega.


Pirita Kose lasteaia õpetajad valmistasid ette kaks pesa. Esimene pesa: „Prügi sorteerimine“. Vahenditeks olid erinevad prügikonteinerite tähised, maastikurobotid, tahvelarvutid ning pildid erinevatest jäätmetest. Lapsed said meeskonnana arutada kuhu prügikonteinerisse piltidel olevad jäätmed visata ning siis juhtisid oma maastikuroboti kenasti õige prügikasti juurde. Tegevus pakkus lastele parajalt väljakutseid ning tuli välja, et teadlik prügi sorteerimine vajab järjepidevat praktiseerimist. Teine pesa oli „Kallikull“, seal oli lastel võimalus mängida aktiivset ja lõbusat liikumismängu.











Eralasteaed Naba pakkus lastele erinevaid puuviljateemalisi tähelepanu- ja liikumismänge. Lapsed said aktiivselt liikuda, olla tähelepanelikud, arvestada kaaslastega ning kinnistati prügi sorteerimise põhimõtteid seoses biolagunevate jäätmetega.



Padriku Lasteaed viis läbi sügise teemalise ristsõna lahendamise pesa „Kirju sügis“. Küsimustik koosnes erinevatest mõistatutest. Kui mõistatus ei tundunud lapsele tuttav ja ristsõna ei andnud lahendust oli võimalus lunastada vastuse ära arvamiseks vihje. Vihje saamiseks pidi tegema liikumisülesande. Näide: jooksma putukahotellini. Korjama maast 3 kõige suuremat vahtralehte vms. Ristsõna vastuse said meeskonnad hallid ruudud numbrite järgi ritta pannes.

Merivälja lasteaed avas samuti kaks pesa. Esimene tegevuspesa oli „Talvevarude korjamine“ Tegevuse eesmärk oli täiendada laste teadmisi eesti metsades elavatest loomadest, loendada 12-ni ning arendada meeskonnatöö oskusi. Teine tegevuspesa pakkus lastele teadmisi looduhoiust, pesa nimeks oli „Hoia loodust“, mille eesmärgiks oli suunata lapsi enam märkama- ning arendada nende teadlikkust loodusest leitavate vahendite kasutamise osas. Näide: vaata enne puu all ringi, kas ei leidu mõnda murdunud kuuseoksa, lehte või käbi enne kui hakkad seda puu otsast murdma. Kuuseoksa asemel võib korjata ka ainult okkaid.



Kui kõik pesad said läbitud, ootas lapsi soe tee ja magusad küpsiseampsud. Kõik lapsed olid rõõmsad ning ehk veidi ka väsinud. Padriku lasteaia Tammetõrude rühma laste tagasiside oli järgmine: „Lastele meeldisid kõik punktid väga. Enim jäi meelde „Kallikull“ ja orienteerumine metsa all. Üks lastest teatas, et see on tema seni parim lasteaiapäev! Isegi väike vihmasadu ja kahe bussiga sõit lasteaeda tagasi ei vähendanud laste rõõmsat meelt.

Liigume aktiivselt ja loovalt!

Pirita lasteaiad

 

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Leiutajate nädal Kellukeste moodi

 Kellukeste suhtumine on ikka olnud - kui juba, siis JUBA! Peale seda, kui ametlik õppetegevuste periood läbi sai, võtsid võimust "rahulikumad" suvised ettevõtmised. Nimelt toimub Pirita Kose Lasteaias igal aastal juuni alguses Leiutajate nädal, mille jaoks kogutakse kõikvõimalikku taaskasutusmaterjali meisterdamiseks. Lisaks kodudest saadud panusele toetasid sellel aastal laste lennukust ka ettevõtted! Dava Foods (EGGO munad) tõi meie lasteaeda terve euroalusetäie munakarpe ning Kellukeste rühmal õnnestus teha koostööd ka Lasnamäe Centrumi JYSK kauplusega, kus meie jaoks koguti mitme kuu vältel lauavakstute papptorusid.  Kellukesed ei hoidnud ennast tagasi - krabasime aluselt viis suurt "torni" munakarpe ja asusime tegutsema! Päris alguses lammutasime lastega koos laiali ühe "torni" karpe ja vaatasime, mis nendest üldse teha saab. Tuletasime meelde õppeaasta jooksul toimunud õuesõppepäevi, kus tuli ka müüri ladumist õppida ja peagi selguski, et lapsed tah...

Kellukeste oskusõpe buffeelauas toimetades

Buffee laud. Mis asi see veel on ja miks seda vaja on? Nendele ja paljudele muudele küsimustele said Kellukesed 27. novembril vastuseid, mil loodi koostöös lastega rühma hommikusöögi buffeelaud. Lapsed küpsetasid eelmisel päeval põhiroaks rosina-kohupiimavormi. Arutlesime, mida tähendab sõna buffee; millises järjekorras buffeelaudasid kaetakse ja miks; kuidas teha valikuid; kuidas viisakalt liikuda ja palju muudki. Lapsed said harjutada nõudega liikumist kandiku abil, mis on üks eeloskusi koolisööklas hakkama saamiseks. Lapsed nimetasid tegevust nagu oleks toidufestival ning nautisid täiega protsessi. Mängu toodi isegi kohv, mis tegelikult oli veetass :).

Sipelgate elektri projekt ja näidend "Elektri seiklused"

 Märtsi alguses valisid Sipelgate rühma lapsed endale uut projekti teemat ja enamuse häältega osutus valituks elektri projekt. Lapsed panid kirja mida nad juba teavad elektri kohta ja mille kohta sooviksid nad rohkem teada saada. Teada sooviti saada näiteks seda miks elekter on vajalik, kust elekter tuleb aga ka seda, miks elekter on ohtlik? Üheskoos hakkasime otsima nendele küsimustele vastuseid. Vaatasime palju õppevideoid, arutlesime, uurisime, meisterdasime, joonistasime, kirjutasime ja arvutasime. Tegevused olid mängulised ja lapsi haaravad. Näiteks selleks, et arvutamine või lugemise harjutamine oleks põnevamad, said lapsed mängida elektrikuid ja otsida rühmast "elektriohtlikke" kohti- rühmaruumides olid peidus elektriohutuse märgid ning nende taga lahendamist ootavad arvutustehted või sõnad, milles tähed segamini. Elektriga seotud tegevused kaasasime ka õuesõppetegevustesse- Lapsed meisterdasid looduslikust materjalist elektriohutuse märke ning juhatasid maastikurobo...